Taurus M JE PRE VÁS Pretože hľadáte ...
Sebestačnosť
2-miestny všestranný samo-štartovací klzák poháňaný palivom s dvojitým podvozkom pre úplne nezávislé kĺzanie.
KOMFORTNÝ COCKPIT
Najprostornejší a najpohodlnejší kokpit s neuveriteľným výhľadom.
Skvelá MANIPULÁCIu
Vynikajúce klzné vlastnosti a harmonizované ovládacie prvky s rozpätím krídla 15 m.
TAURUS M: Prvý vetroň na svete poháňaný ľahkými mikrosvetlami na svete!
Taurus ponúka úplnú slobodu a nezávislosť vďaka výsuvnému motoru, dvojitému výsuvnému hlavnému podvozku, vynikajúcemu kĺzavému výkonu, lacnej údržbe a dobre vetranému priestrannému kokpitu.
Taurus je jediný dvojsedadlový klzák s rozpätím krídla 15 metrov a je tiež najnezávislejší v prevádzke. Vybavený výkonným, napriek tomu plne zatiahnuteľným vysoko výkonným palivovým motorom s výkonom 50 HP a dvojitým zatiahnuteľným hlavným podvozkom, môže Taurus kĺzať kdekoľvek a kedykoľvek chcete. Keď budú ostatní čakať na pomocníka, ktorý spojí ťažné lano a drží krídla na vzlet, môže byť Taurus M už niekoľko hodín letu preč.
Je potrebné zdôrazniť aj ľahkú montáž klzáku. Taurus je najjednoduchší dvojmiestny klzák, ktorý sa dá zostaviť vďaka automatickým ovládacím spojom a skutočnosti, že jedno krídlo váži iba 45 kg.
Je dôležité zdôrazniť kľúčové vlastnosti Taurusu:
Výkonný vzlet a stúpanie:
- Od vzletu do 500 m (1650 ft) potrebuje Taurus M iba 3 minúty, 6 minút až 1 000 m (3300 ft) a 10 minút až 1500 m (5 000 ft). Potom, keď dosiahnete cieľovú výšku, vypnete a zatiahnete motor doslova rýchlym prepnutím. Môže sa to javiť ako neobvyklé, ale Taurus v prípade vzletu a stúpania predbehne dokonca aj jednosedadlové klzáky.
Kĺzavý výkon:
- Kĺzanie prináša nový význam, keď začnete využívať vynikajúci pomer kĺzania 41: 1 v spojení s 5 nastaveniami flaperónu a zamierite k ďalšiemu bodu na trase. Lietanie je omnoho zábavnejšie v usporiadaní kokpitu vedľa seba, kde môžete jednoducho zdieľať úlohy so svojim pilotom, viesť lekcie alebo jednoducho hovoriť s priateľom.
bezpečnosť:
- Bezpečnosť je naším prvoradým záujmom. Preto je Taurus vybavený konceptom kokpitu bezpečnosti. Celý priestor kabíny je obklopený štruktúrami pohlcujúcimi energiu vyrobenými z kevlarových vlákien, úžasného materiálu, ktorý udržuje integritu kabíny a robí ju bezpečnou aj v prípade silnejších nárazov. Spolu s naším špeciálnym konceptom Safety Cockpit môže byť Taurus vybavený aj záchranným balistickým záchranným systémom, ktorý v prípade mimoriadnych udalostí šetrí celé lietadlo spolu s posádkou.
Inteligentný systém riadenia motora:
- Inteligentný riadiaci systém motora urobí všetko sám, uistí sa, že sa vrtuľa správne umiestnila a zaťahuje motor za vás, pričom sa sústredíte na nájdenie dokonalého zdvihu! Zabudovaná bezpečnosť zabráni neúmyselnému naštartovaniu alebo zasunutiu motora!
Vrooom s výhľadom:
- Kabína Taurusu je veľmi dlhá a pohodlná. Ani veľmi vysokí piloti nemajú vo vnútri problémy. Usporiadanie sedadiel vedľa seba umožňuje komunikáciu medzi pilotmi dokonalú, na rozdiel od konvenčných dvojmiestnych sedadiel. Úplné duálne ovládanie je dosiahnuteľné pre oboch pilotov. Pedále, sedadlá, opierky hlavy a vetranie sa dajú nastaviť podľa vašej telesnej veľkosti a potrieb behom niekoľkých sekúnd, a to aj počas letu. Špeciálny ergonomicky tvarovaný prístrojový panel obsahuje všetky nástroje, ktoré kedy budete chcieť, bez toho, aby bránil vynikajúcemu pohľadu vo všetkých smeroch. Pre každého pilota sú bočné vrecká a za sedadlami je priestor pre batožinu s priestorom pre kyslíkový systém.
Technické údaje PIPISTREL TAURUS M
TECHNICAL DATA | |
---|---|
Taurus is made in reinforced composite materials (epoxy resin, glass, carbon, Kevlar) | |
model | TAURUS M |
ENGINE | 2 Stroke 2 cylinder |
max power(with 2 carb.) | 53 hp at 6800 rpm |
PROPELLER – 2 blade | Pipistrel 1600 mm diam |
SIZES | |
wing span | 14.97 m |
length | 7.30 m |
height – propeller extended | 2.7 m |
wing area | 12.33 m2 |
rudder area | 0.9 m2 |
horizontal tail area | 1.36 m2 |
aspect ratio | 18,6 |
positive flaps | 0,+5,+9,+18 deg |
negative flaps | – 5 deg (up) |
center of gravity | refer POH |
WEIGHTS | |
empty weight | 285 kg |
minimum pilot weight (no front ballast) | 90 kg |
minimum pilot weight (with optional front ballast) | 69 kg |
max take off weight (MTOW) | 450 / 472.5 / 550 kg |
fuel tank capacity in the wing | 30 l |
useful fuel | 27 l |
LI-PO battery capacity | N/A |
PERFORMANCES | |
stall with flaps | 63 km/h |
stall without flaps | 71 km/h |
manoeuvring speed | 163 km/h |
max speed with flaps down | 130 km/h |
max speed with airbrakes out | 225 km/h |
VNE | 225 km/h |
min.sink | 0.70 m/sec |
min.sink speed | 94 km/h |
max. sink with airbrakes | 5.5 m/sec |
best glide | 1:41 |
best glide ratio speed | 115 km/h |
best glide at 150 km/h | 1:32 |
max aerotow speed | 107 km/h |
45°-45° roll time | 3.5 sec |
take off run MTOW | 180 m |
take off over 15 m MTOW | 265 m |
best climb speed | 100 km/h |
max climb rate (MTOW) | 2.9 m/s |
service ceiling MTOW | 3,900 m |
max load factor permitted (x1,8) | 5.33 G, -2.65 G |
design safety factors & tested | minimum 1.875 |
fuel consumption. at full power | 18 lph |
Poznámka: Pipistrel si vyhradzuje právo revidovať tento údajový list vždy, keď k nemu dôjde pri vylepšovaní produktu, nariadení vlády / orgánu alebo z iného dobrého dôvodu.
Doplníme
TAURUS ICAO DESIGNATOR: PITA
http://cfapp.icao.int/Doc8643/8643_List3.cfm?mfc=PIPISTREL
AUSTRALIA
Taurus_Australia_LSA_ertificate_of_Airworthiness+Annex_to_the_certificate
ARGENTINA
Type Approval: CAM N’65
Type Approval Data Sheet:
Taurus model | Seats | Min speed (km/h) | Va(km/h) | VNE (km/h) | Engine | Propeller | No. of blades | Gear Belt Ratio | C.G limits | Empty weight (kg) | MTOW | Mandatory equipment |
Taurus fuel | 2 | 62.5 | 135 | 225 | high-performance 50 HP fuel engine | Pipistrel Two Blade | 2 | 2.5 | 22-41% MAC | 285 – 305 | 472.5 | (GRS 473) |
CANADA
Type Approval:
CHINA
Validation of type certificate:
Validation of Type Certificate – Taurus
The validation Data Sheet – Taurus
CAAC Type Certificate Taurus 2013
CZECH REPUBLIC
Type Approval: CAM N’65
Type Approval Data Sheet: TBA
FRANCE
Type Approval: B203SF 1658L
Type Approval Data Sheet:
Taurus | Seats | Min speed (km/h) | Max speed on engine (km/h) | VNE | Engine | Propeller | No. of blades | Gear Belt | Noise at 300 m | Empty weight (kg) | MTOW | Mandatory equipment |
Taurus fuel | 2 | 62.5 | / | 225 | high-performance 50 HP fuel engine | Pipistrel Two Blade | 2 | 2,5 | / | 285-305 | 472.5 | GRS 473 |
GERMANY
Type Certificate: Nr.: 716-08 1
Taurus | Seats | Min speed (km/h) | Max speed on engine (km/h) | VNE | Engine | Propeller | No. of blades | Gear Belt | Noise at 300 m | Empty weight (kg) | MTOW | Mandatory equipment |
Taurus fuel | 2 | 65 | / | 225 | high-performance 50 HP fuel engine | Pipistrel Two Blade | 2 | 2.5 | / | 297,5 | 472.5 | GRS 473 |
HUNGARY
MEXICO
NETHERLANDS
Type Approval TAURUS Netherlands
REPUBLIC OF SOUTH AFRICA
Type Approval: SA-CAR 24
RUSSIA
SLOVENIA
Atest ultra lahke naprave št. TC 02-001 AT-ULN 04 Taurus 503, Taurus Electro G2 rev 6
SWITZERLAND
http://www.ecolight.ch/Images/ZertifikatTAURUS.pdf
Ecolight Certificate:
Type Approval Data Sheet:
Taurus | Seats | Min speed (km/h) | Max speed on engine (km/h) | VNE | Engine | Propeller | No. of blades | Gear Belt | Noise at 300 m | Empty weight (kg) | MTOW | Mandatory equipment |
Taurus fuel | 2 | 65 | / | 225 | high-performance 50 HP fuel engine | Pipistrel Two blade | 2 | 2.5 | / | 297,5 | 472.5 | GRS 473 |
USA – LSA certificates
Airworthiness Certificate N503FJ