Virus SW121 bol ťažným lietadlom na Majstrovstvách sveta juniorov v bezmotorovom lietaní.

V dňoch 28. júla až 10. augusta 2019 sa v maďarskom Szegede uskutočnili 11. Majstrovstvá sveta v bezmotorovom lietaní juniorov FAI 2019 a sme hrdí na to, že tento rok bol vo flotile vlečných lietadiel aj naš Virus SW 121. Pilot Balázs Magyar nám rozprával svoj príbeh.

Majstrovstvá sveta juniorov v bezmotorovom liezaní Maďarsko

„Súťažilo sa v 2 kategóriách: Klub FAI a Standard. Celkovo súťažilo vyše 80 klzákov, ktoré museli byť každý deň súťaže vytiahnuté do výšky do 600 m AGL. K dispozícii bolo 9 vlečných lietadiel, vrátane môjho Pipistrelu Virus SW 121. Ľahké lietadlo s rotaxom s výkonom 100 koní odviedlo skvelú prácu a podarilo sa mu umiestniť takmer rovnaké množstvo klzákov do vzduchu ako  klasické staré remorkéry, ako je Pawnee, Zlín 326 a Cessna 182. Veľký rozdiel bol len na čerpacej stanici. Kým ja som na deň potreboval iba 20 litrov automobilového paliva, ostatní museli do svojich lietadiel natankovať 60 litrov avgasu. “

„Počas súťaže lietadlo fungovalo veľmi dobre. Lietal som asi 20 hodín, čo zahŕňalo aj občasné sťahovanie z iných letísk na konci dňa. Na začiatku boli niektorí konkurenti a kapitáni tímov skeptickí, či moje malé lietadlo má dosť výkonu, nato, aby ich odtiahlo. Po pár dňoch boli už presvedčení,že áno. Niektoré tímy ma dokonca začali popoludní volať, aby  som  ich odtiahol späť na letisko, keď sa ich lietadlo nedokázalo vrátiť späť. S radosťou som prijal všetky tieto úlohy. „

Balázs Magyar sa usmieva a žartuje:
„Jedného dňa som letel na letisko vzdialené 50 km, aby som odtiahol maďarského pilota, keď som dostal telefonický hovor zo vzduchu od jedného z konkurentov: “ Hej, Balazs, pamätáš si ma? Pred 2 dňami si ma ťahal po pristáti v teréne… Volám, len že som to spravil znova a bol by som rád, keby ste ma zas odtiahol!“

Balázs zdôrazňuje: „Keď 40 metrov dlhé lano visí na chvoste vášho lietadla, musíte sa skutočne uistiť, aby ste vo finále nelietali nízko. V opačnom prípade sa zamotáte do plota. Aerodynamické brzdy uľahčujú túto prácu a umožňujú vykonávať veľmi strmé klesania. „
„Po súťaži som nemal čas nudiť sa. Posledný deň pretekov som dostal pozvánku ťahať aj na maďarské národné majstrovstvá. Takže už pracujem pre túto súťaž a ťahám do vzduchu množstvo ďalších vetroňov. “

„Je skvelé počuť pozitívnu spätnú väzbu na konci dňa. Cítim sa veľmi šťastný, že som súčasťou všetkých týchto súťaží. Ďakujem všetkým organizátorom, spoločnosti Pipistrel za výrobu takýchto úžasných a vyspelých lietadiel a spoločnosti Pipistrel Hungary za udržiavanie lietadiel v perfektnom stave! “

Fotografie (c) Ákos Burg
https://www.sendmenobutterflies.com

Comments are closed.