VIRUS SW 121 JE PRE VÁS Pretože hľadate ...
Pokroková technológia
Najpokrokovejšie a najdostupnejšie 2-miestne EASA typovo certifikované lietadlo v LSA kategórii. Ideálny pre pilotný výcvik ako aj na súkromné účely ako cestovné lietadlo .
Certifikované pre NIGHT VFR
Pohodlný interiér s dvojitým glas cocpitom, autopilotom, schválené pre Night VFR, úmyselné vývrtky, vlekanie klzákov a banerov.
výkon
Robustný výkon a výborné praktické skúsenosti – toto je oficiálny tréner indického letectva, námorníctva a NCC.
VIRUS SW 121
Konštrukčná dokonalosť je súhrnom vedomostí získaných pri výrobe 1300 lietadiel rovnakej skupiny produktov. Virus SW 121, certifikovaný a používaný v najdrsnejších podmienkach po celom svete, spĺňa očakávania tých najnáročnejších zákazníkov, vrátane indického ministerstva obrany, ktoré získalo takmer 200 lietadiel Pipistrel pre oficiálny základný trenažér indického letectva, námorníctva a národného kadeta zboru.
- dvojitý sklenený kokpit s dotykovou obrazovkou
- plne vybavený autopilot
- balistický záchranný padákový záchranný systém na celý drak lietadla
- certifikovaný motor na automobilové palivo
- certifikovaná hydraulická vrtuľa s konštantnou rýchlosťou
- vzduchové brzdy pre rýchle klesanie
- vlečný hák na ťahanie vetróňa
- schválené pre nočné VFR
- schválené pre úmyselné vývrtky
- nastaviteľné pedále a opierky hlavy
Je dôležité zdôrazniť kľúčové vynikajúce vlastnosti Virus SW121:
Rýchly a ekonomický výkon:
Je to najrýchlejšie, najschopnejšie a najúspornejšie lietadlo v kategórii CS-LSA. Jeho rýchlostný výkon mu umožňuje lietať rýchlosťou IFR v/v blízkosti zložitých vzdušných priestorov a postupov, takže ho možno použiť na súkromné použitie a výcvik aj na frekventovaných letiskách vedľa dopravných lietadiel, bez toho, aby spomalil ostatnú dopravu.
Typové osvedčenie EASA:
Je to prvé a jediné lietadlo s typovou certifikáciou EASA (bez obmedzení, kategória „normálne“) v kategórii CS-LSA pre nočnú prevádzku VFR, úmyselné vývrtky a vlečenie klzákov, jediné s autopilotom, duálnymi redundantnými jednotkami ADAHRS a vzduchové brzdy. Môže byť použitý pre komerčnú prevádzku a je ideálnym riešením pre výcvik PPL.
Bezpečnosť založená na moderných technológiách:
Prieskumník obsahuje haptický systém varovania pred prepadnutím, ktorý sa už používa v kluboch Velis Electro a Velis Club, ktorý upozorní pilota, keď sa blíži k pristávacej ploche. Celoplošný balistický padákový záchranný systém pridáva najvyššiu úroveň bezpečnosti v situáciách, keď boli všetky ostatné opatrenia neúčinné. Explorer (a rodina lietadiel SW 121) je prvé malé lietadlo v histórii, ktoré má typovú certifikáciu s 3D tlačenými dielmi.
Viaceré vzdelávacie účely:
Virus SW121 môže byť použitý na rôzne vzdelávacie účely: od veľmi jednoduchého počiatočného trénera na začiatku procesu až po pokročilejšie systémy – ako napríklad vrtuľa s konštantnou rýchlosťou, záporné klapky, vzduchové brzdy a autopilot – ktoré môžu byť zahrnuté neskôr. Inštruktor môže postupne zvyšovať náročnosť predmetov v neskorších fázach výcviku postupným pridávaním nových systémov a možností, na ktoré je lietadlo certifikované (úmyselné vývrtky, dlhšie trasy a používanie autopilota aj v noci, vďaka nočné schválenie VFR atď.). Prieskumník umožňuje leteckým školám nahradiť ich viaclietadlový systém, kde musia použiť aspoň jedno lietadlo na základný výcvik a ďalšie na pokročilý výcvik, a to len za jedno lietadlo. Spojením všetkých schopností, ktoré sa bežne dosahujú pri mnohých lietadlách, do jedného, môžu drasticky znížiť počiatočné náklady na výcvikovú flotilu.
3D vytlačené diely:
Ide o prvé malé lietadlo v histórii, ktoré má typovú certifikáciu s 3D tlačenými dielmi. Virus SW 121 umožňuje leteckým školám nahradiť ich viaclietadlový systém, kde musia použiť aspoň jedno lietadlo na základný výcvik a ďalšie na pokročilý výcvik, len za jedno lietadlo. Kombináciou schopností, ktoré sa zvyčajne dosahujú pri niekoľkých lietadlách do jedného, môžu výrazne znížiť obstarávaciu cenu a počiatočné náklady na výcvikovú flotilu.
„Výcvik IFR“ Virus SW 121 je vybavený
najmodernejším navigačným a komunikačným vybavením: ako taký ho možno čiastočne použiť aj na výcvik „in-trate IFR“ vo viacerých krajinách. Vďaka tomu je Virus SW 121 jediným 2-miestnym lietadlom v trh, ktorý umožňuje výcvik od najjednoduchších začiatkov až po náročnosť dvojmotorového lietadla na získanie vyšších pilotných preukazov.
Vlečenie klzáku:
Vďaka typovej certifikácii pre vlečenie klzákov je Explorer veľmi užitočný pre kluby ako lietadlá typu všetko v jednom na výcvik, prelety v teréne a vlečenie klzákov, ktoré ponúkajú plné využitie letových hodín na lietadle.
MODEL | VIRUS SW 100 EASA LSA |
---|---|
ENGINE ROTAX | Rotax EASA certified engine 912S3 100 hp, |
max power(with 2 carb.) | 100 Hp, 73,5 kW take off power |
PROPELLER | 2 blade Hydraulic CS MTV-33-1-A/170-200 EASA certified |
SIZES | |
length | 6.45 m, 26.5 ft. |
span | 10.70 m, 21.15 ft. |
height | 2.06 m, 6.75 ft. |
wing area | 9.51 m², 102.4 ft² |
wing span | 10.71 m, 35.10 ft. |
mean wing chord | 0.898 m, 2.95 ft. |
horizontal tail area | 1.02 m², 10.9 ft² |
span | 2.18 m, 7.15 ft. |
vertical tail area | 1.24 m², 13.3 ft² |
height | 1.19 m, 3.90 ft. |
aspect ratio | 11,3 |
positive flaps | 0°, +9°, +20°; marked (0), (+1), (+2) respectively |
negative flaps | 5-° marked as (-) |
center of gravity | 25% – 33% MAC |
WEIGHTS | |
Design empty weight | 349 kg, 768 lb |
max take off weight (MTOW) | 600 kg, 1323 lb |
Design useful load | 251 kg, 522 lbs |
max baggage weight | 25 kg, 55 lb |
fuel tanks capacity | 2 x 50 l |
useful fuel | 2 x 49 l |
PERFORMANCES | |
Vne – Never Exceeded Speed | 163 KTAS |
Vno – Max Structural Cruising Speed except in smooth air | 120 KIAS |
Va- Max Operating Maneuvering Speed | 100 KIAS |
Vfe- Max Flap Extended Speed | 81 KIAS |
Vae- Max Airbrakes Extended Speed | 100 KIAS |
stall without flaps | 50 KCAS |
Towing limitations | glider up to 600 kg (to meet 500 m total take off distance (over 15 m obstacle) |
best climb speed | 78 KIAS |
max climb rate | 1050 ft./min |
take off distance at SL | 160 m |
take off distance over 15 m obstacle at SL | 320 m |
Maximum take-off altitude | 10,000 ft. MSL |
Maximum operating altitude | 16,000 ft. MSL |
Permitted fuel | AVGAS, MOGAS or car fuel (min RON 95; EN228 Premium or Premium plus with max. 10% Ethanol) |
fuel consumption at 2000 ft. 75% PWR cruise speed | 18,4 l/h |
endurance @4000 ft., 65 % power) | 5h 33 min (+30 min reserve) |
range distance (+ 30 min reserve, @4000 ft., 65 % power) | 1189 km / 642 nm |
Noise level (ICAO Annex 16, Chapter 10) | 70 dB(A) (measured) |
Flight Load Factor Limits | 4.0 g+, 2.0 g- |
Doplníme
EASA
Type certificate EASA.A.573 Virus SW 121
Sw121-cert
TC Data Sheet – Noise EASA.A.573 Is.1.0
TC Data Sheet – EASA.A.573 CS-LSA – Virus SW 121 – is.1.0
Intentional Spins Major Change Approval Nr. 10060479
POGOJI ODOBRITVE IN OBSEG DELA PROIZVODNE ORGANIZACIJE 21G (SI. 21G.0002)
Night VFR Major Change Approval Nr. 10063230
Rakúsko
Cetificate of Registration Austria SW121
Francúzsko
SW121 CERTIFICATE OF AIRWORTHINESS France
Nemecko
Maďarsko
SW121 CERTIFICATE OF AIRCRAFT REGISTRATION
Irán
CERTIFICATE IRAN_2017-10-29_14-17-17
Mexiko
Mexico DGAC Type validation certificate SW 121
Holandsko
Poľsko
Poland SW 121 Airworthiness Review Certificate
Uruguaj